2023年2月6日 星期一

見習書醫生出診記: 三百多年的古籍 (二)

 兩冊都釘裝好後



就可以繼續下一步了



用紙板夾實



在書脊位上膠漿



裁好白洋布及書頭繩



背膠乾後就加書頭繩



粘上白洋布及加上通脊




再裁兩套書殼底板



裱好書皮,我今次選用這款墨綠色的包裝紙。



在書脊位燙金



這些是之前用來試印的樣本




原裝書皮切割下來的標記,都粘在這頁上。



書皮底頁的皮面,我亦捨不得丟掉,用來燙上書名。



把燙金標記放了在頁底。



燙金書皮放在封面底下,成為首頁。



把第二冊裝回新書皮上



第一冊亦同樣處理



首頁亦裱上加了燙金書名的原裝書皮



就這樣,希望工程就完成了。




打開第二頁,原有的封底亦裝回書體上,可以再度讓人翻揭了。



每次修補舊書,都會遇到不同程度的難題,從中亦學到丁點知識,讓自己慢慢成長。

4 則留言:

  1. 有冇方法保留個爛溶溶書皮.
    而家係外面好新, 入面就舊.

    回覆刪除
    回覆
    1. 修補,都有其他方案可用既。其實外面塊皮只得部份係完整既,有部份係碎到變粉架啦,想保留外面既殘舊樣,可裱返舊皮上一個新殼度(但就要去搵塊咁上下既薄皮黎用喎,呢樣唔係咁易架,而且同成本好貴)。既然人家唔想要塊舊皮,我又覺得掉咗佢又可惜,就裁返出黎,放返入去書體入面做紀念咯。其實單單要同佢咁整,除咗繁複既工序花好多時間外,我仲要去工場做燙金呢,呢D人工成本已經好高架啦,何況我係冇收到佢錢架,唔好咁多要求咯。

      刪除
    2. 問下姐.
      如果識調色, 搵張紙校到同書皮差唔多色, 或者將舊書皮染色, 可以以假亂真啦.

      刪除
    3. 阿媽雖然唔一定係女人,但要花好多功夫呢,真的沒那麼多時間呢。舊書皮要駁要補,呢樣又係好花時間既,何況去搵合適既物料都唔係易,我家陣係冇花過錢去整架。

      刪除