2014年10月22日 星期三

有容乃大、無欲則剛

朋友家有兩子,其父為兒各題四字: 有容乃大、無欲則剛。

當年對這幾個字沒太大感覺,但今日想起,就上網找找資料。



原來此乃林則徐題於書室的一副自勉聯:“海納百川,有容乃大;壁立千仞,無欲則剛”


海納百川,有容乃大:大海可以容納千百條河流,比喻人的心胸寬廣可以包容一切

壁立千仞,無欲則剛:懸崖絕壁能夠巍然屹立,是因爲它沒有世俗的欲望,就不會向其他地方傾倒,即做人要放棄無謂的世俗,才能達到大義凜然(剛)的境界。

做人心胸要寬廣,你看那大海,彙集了所有的河川終于成就了自己的偉大,所以說做人要能夠聽取別人的意見,這是強者的胸襟;做人也要堅持自己的原則,不附和別人,就像巍峨的高山,不因爲花草的嫵媚就去俯就他們,所以能剛強雄健,因此說人不能受別人的慫恿而沒有主見,如果你能做到這點的話就可以成爲一個剛強的人了。 

好,就由我來用雕刻刀臨摹這兩句勉語。





一晚雕一粒,咁就冇壓力啦。乃字原來可以咁既。




話難唔難,話易唔易




雕好就要上色啦




用過再高質D既印台,拎個普通既Versa Craft




就覺得佢印得唔夠靚啦




都冇咩要執啦,只要印好D就夠。




我真係覺得佢地幾型,先雕架。




印上股票度都靚




專登整夠一套



做到無欲則剛,因為唔多清楚古字點寫,唔敢落筆,都係查清咗個字點寫先。



呢個欲字,真係考起我,原來真係可以咁寫既。


無驚無險



又搞掂!



個剛字真係近咗少少呀!



左邊微斜五度就更好啦



算啦,有多少缺憾都好既。



只要我印得直返少少,就唔覺架啦。





4 則留言:

  1. 古字字體都幾靚~~
    你有冇刻番個姓名圖章俾自己用呀?用小篆或隸書字體都幾好呢! ^^

    回覆刪除
    回覆
    1. 我梗係冇啦,為自己整就冇乜心機做架啦。

      刪除
  2. 左邊微斜五度..你真係做得好精細!!

    回覆刪除
    回覆
    1. 人手做既野,就多少有D唔完美,變相亦唔會死咕咕。

      刪除