2012年7月30日 星期一

China's Son - Growing Up in the Cultural Revolution

又睇多一本關於文革既書。



呢本幾好架,一D都唔悶。





作者:陳達,修業於哥倫比亞大學,出身於地主家庭(大家應該想像到, 佢就係當年共產黨眼中既黑五類),自幼跟爺爺學習書法,相當聰明,懂笛子、小提琴等樂器。



因家庭背景關係,幼年時雖學業成績出眾,亦差點被趕出校園。遭受多番欺凌,輾轉跟小流氓為伍,結義金蘭。荒廢學業,成為成績最差的學生。





尤幸毛主席逝世後,四人幫下台。中央政策大變,宣佈全國考試,不論家庭背景,只要成績卓越,一樣可以進大學。陳達重拾書本,急起直追,務求在年半內,將所有課程學回來。雖有壯志,但談何容易?

因父親的關係,作者得到一位大學教授親授英語,成績突飛猛進。又由於中央正渴求英語專才,得以豁免考數學、物理等學科考試。最後以優異成績入讀北京知名學府,畢業後更取得獎學金留學美國,並娶得美人歸。一家四口,在外地樂也悠悠。

他的遭遇可算是異數,萬中無一的幸運兒.

5 則留言:

  1. Double Iron Legs2012/7/30 清晨6:42

    多謝分享!
    [版主回覆07/30/2012 07:08:46]

    回覆刪除
  2. 多謝分享.
    [版主回覆07/30/2012 07:09:17]

    回覆刪除
  3. 既有才 也有運
    相信呢本書真係好睇
    [版主回覆07/30/2012 18:12:20]講文革既書好多,一唔係睇到人心翕,就係幾悶下,呢本係另一角度,亦可以話俾大家認識另一殿面既真實遭遇。我睇左咁多本呢個題材既書,睇呢本都仲覺得有啲新鮮感。算唔錯架啦。

    回覆刪除
  4. 文革, 一段令人心痛的歷史!
    [Cat回覆07/31/2012 20:32:21]好無奈!
    [版主回覆07/30/2012 21:20:41]有好多野, 都好難令人想像, 好悲涼, 皆因未受教育既人太多.

    回覆刪除
  5. 呢D書, 通常都淨係講主角幸福既一面.
    [版主回覆07/31/2012 21:59:19]咁又唔係喎, 成本都係講佢點捱過晒D野, 只係最後果部分, 寫佢入到大學, 之後仲係外國成才咋.

    回覆刪除