2012年4月16日 星期一

Why me




Sammy Davis Jr.,生於1925年,四歲踏入表演行列,跟著爸爸和叔叔四處表演謀生。當年美國對黑人有深深的種族歧視,但在長輩庇蔭下,年少的他一直懵然不知。直至1943年入伍,在軍營中飽受白人同寮的欺凌,才體會現實的殘酷。雖然他晚上被委派表演勞軍,演出屢穫好評,但表演過後,那批曾為他歡呼的白人同寮皆視他為賤民、未肯接受其同等地位。



退役後,他從投演藝工作,受法蘭仙納度拉提攜,終生感恩並與之成為好友。這幅相片是Sammy在交通意外中失去一隻眼睛後攝的。




努力加上天賦,事業越來越成功。可惜黑人仍受各界排擠,白人出入的地方,黑人仍不能隨意出入。雖然Sammy事業如日中天,但若整日都泡在白人社會內,仍會招致恐嚇事件.....

相信大家都在電視上看過馬丁露德甘那一幕: I have a dream ......。Sammy當年亦參與很多黑人運動,希望在有生之年,見到美國人種的共融。



經過好幾屆總統大選及多年努力,終在尼克迅任內,提升黑人的社會地位,令各色人種可以同台演出。受到總統的禮遇,曾獲邀在總統到外地旅遊時,到白宮的林肯套房小住。



Sammy的首任太太是歐洲人,婚後育有一女及兩名養子。雖相愛而結合,但在公眾場合,黑白配的出現仍會令人側目,時常出現尷尬情況。Sammy盛讚這位太太,可惜因為大家人生理念不同:一個甘於平淡,一個仍留戀璀璨生活,最終和平分手。



第二任太太是年輕舞者,性格相近,縱使有年齡差距,郤陪他一直步入晚年。




當年所有知名紅星:皮禮士利、甸馬田、麗莎明妮莉、莎莉麥琳、比德奧圖、冰哥羅士比等等,都是他的好朋友。

 



一個傳奇人物,由一個生活浮誇,窮奢極侈,夜夜笙歌。酗酒、吸煙、吸食毒品等等;經歷過好幾次面臨破產、肝病、股骨疾病的纏繞,悟出人生道理,轉過務實生活。

我實在對Sammy Davis Jr.毫無認識,亦無印象。只覺眼熟,他很像吳耀漢呢!

三百多頁的書,重的很,但我每天上、下班都在車上看,不覺亦看完,其中一段比較有趣的,讓大家看看如何:




親吻女士的手,原來學問可大呢!

5 則留言:

  1. 多謝分享.
    [版主回覆04/16/2012 12:31:14]

    回覆刪除
  2. Double Iron Legs2012/4/16 晚上7:07

    又識多 D 嘢喇!感謝你啊!
    [版主回覆04/16/2012 19:54:47]唔好客氣.

    回覆刪除
  3. 喺美國,黑人嘅地位提升不少,但唐人依然受歧視
    [版主回覆04/17/2012 09:09:57]真係佢唔講都唔知, 原來到七幾年佢地既地位都係麻麻架咋.

    回覆刪除
  4. May E , 你好叻呀,識睇英文書....我就好慚愧..想問一下可以介紹一些英文書睇嗎 ?
    大約係小三以上程度啦...雖然自己係中五畢業...但都好差D英文..就好似你現在比我們睇呢段文字..我都係識5成到咋....睇就好似好easy...但當要成句解釋就有e難....謝謝你 !
    [版主回覆04/25/2012 17:28:41]我係過來人, 好明白睇書既難處. 你要記住, 想保持睇書既習慣, 先要搵d自己有興趣睇既先好去睇. 至於點先可以培養自己睇英文書既能力呢, 唔怕老實同你分享, 我都係由幼兒書開始睇既. 咪睇少呢d低b書呀, 其實外國人係好有系統咁遞增同重用字詞去幫助小朋友學習字彙架. 圖書館有好多小朋友既閱讀係列, e.g.牛津就有Oxford Reading Tree, (http://www.xxsyd.com/category/ort/) 都好有趣架, 你先睇晒佢, 好易搵架, 圖書館通常都擺埋一齊既; 而Ladybird呢, 亦都出咗好多兒童讀物唧! (http://stores.ebay.com.hk/ThePurpleToyBox/Ladybird-Books-/_i.html?_fsub=1603040011) 我呢, 睇書係好雜既, 連各款童話故事書同漫畫都唔錯過架. 我以前好喜歡睇小烏龜托托同馬騮仔系列既書(唔記得咗佢叫咩名添!) 跟住, 你就可以去睇果d雙語又唔太長既書啦, 例如森林童話咁啦, 好似都有成六七十本架. 我冇呃你, 當年搵到既, 我去借去睇架, 事關Bibi都要睇麻. 風水佬呃你十年八年, 但到你睇晒我講既呢d之後, 你就有能力挑戰果d五十頁以上既書架啦. 呢d通常係俾小學高年級或初中生睇既, 有好多都好好睇. 保持年青既心, 唔怕睇下呢d書. 祝你打開呢個智識寶庫, 建立自信!

    回覆刪除
  5. May E , 好多謝你嘅心得..你比我好多得著...我希望有一日好似你咁..隨手拿起一本英文書都識睇 , 謝謝你抽空與我分享你嘅讀書心得..!
    [版主回覆04/26/2012 10:40:28]我都唔係下下都識睇架, 要記住, 睇唔明既字, 當自己時運高, 跳開就得架啦, 見到幾次果個生字既出現, 自自然然明白架. 唔好下下拎住本字典去翻, 會大大減低閱讀既進度同連唔到戲架. 所以最好一開始都係由淺入深. 好多謝Bibi間幼稚園咯, 唔係佢地要低班小朋友開始做閱讀報告, 我睇怕都冇咁早開始蒲圖書館, 英文都唔會進步得咁快.

    回覆刪除