2015年3月13日 星期五

大家都去下濕啦

天氣潮濕,最簡單就係去藥材鋪,整包去濕料黎煲下冬瓜或者老黃瓜水飲下。

但我地爸爸就鍾意有返D肉味既,我又唔係好喜歡咩燈芯之類果D糠味,咁就黎一個簡易版既去濕湯啦。

材料:果皮一角、赤小豆、扁豆、生熟薏米、豬展或排骨。想好味D既話就放多少瑤柱啦。




我地樓下藥材鋪好識做生意既,事頭婆一早就包好一份份,$5一小包。



我今次用排骨頭,其實去街市肉檔買既新鮮豬展或排骨,煲出黎啖湯都會比超市既好味D架啦。今次我仲專登用少少鹽醃佢一晚先煲,仲和味。所以大家見到舊骨咁色,係正常既。



我就放三粒瑤柱



赤小豆、扁豆就隔晚浸定,因為我會食晒D材料既,腍D會好味D。



凍水放果皮(浸軟刮瓤呢下唔駛再多講啦掛?)、赤小豆、扁豆都應該沖洗下先再隔水放埋入煲內,生熟薏米都應該洗下。我懶,冇浸到瑤柱,係咁意洗下,求其整散佢就放埋入去啦。



水滾就放埋D沖洗過既肉/骨入去



大概煲個零鐘就掂晒,放多少鹽調味啦。



幾好味呀,你地睇下D豆豆同薏米,已經好夠腍同鬆化。



所有材料都食晒,冇晒野,去到濕,又易煲。



你地仲唔試下?

13 則留言:

  1. 我阿嫲最鐘意用你講嘅料嚟煲去濕粥.好好味架!

    回覆刪除
  2. 我飲親去濕水都係煲甜, 方便可以一樽樽咁拎出街飲!
    好中意赤小豆既味!

    回覆刪除
    回覆
    1. 我一係就放鹽,或者加冬瓜唔落肉就咩都唔加,當水飲。

      刪除
  3. 好呀!要煲煲去濕喇!

    回覆刪除
    回覆
    1. 我呢幾個星期都有煲,一星期煲一次都好吖。

      刪除
  4. 我唔多識煲湯,有時見到乜就落乜……
    比如赤小豆,我仲會落埋花生、眉豆、茨實丶扁豆或黃豆(睇下邊樣有就落邊樣)、蓮子、百合、杞子、紅棗,當然有果皮同龍眼肉,亦會有豬骨,又或雞腔骨等等……嘻嘻,如果有意米我都一樣會落,所以呢啲材料我都唔知夾唔夾,May 姐可否教下路呀?

    回覆刪除
    回覆
    1. 如何係煲素湯,我就會放好多唔同既豆、花生、茨實、蓮子、淮山、杏仁、蜜棗/龍眼肉、各種果仁、紅蘿蔔、粟米芯(D粟米粒我剝晒,留返黎煮餸)同菰菌等等。尤其係眉豆同雞豆(又叫鷹咀豆),會令煲湯更濃更香,不過,我唔會太狼既,適當配就算啦,赤小豆、扁豆唔係去濕湯我一定會落,你估乜都放咩?

      如果係比較正氣既,我就會用清補涼既基底去煲:我屋企會用淮山、杞子、龍眼肉、瑤柱、茨實、蓮子、洋薏米,再加豬展,呢個係我屋企既既習慣。

      清潤既,紅蘿蔔(台灣果隻會較好味)、合掌瓜、粟米、蜜棗再加肉/骨。

      栗子當造既話,就最好拎黎煲茨實(放四兩喎),加塊果皮同兩粒蜜棗煲豬尾骨,對治腰骨痛有顯注功效。栗子要用鹽水洗刷乾爭,連殼用菜刀拍爆去煲,栗子殼其實都有食療效用既。

      煲湯水都係想保健唧,所以最緊要注意寒涼溫熱既平衡。有幾樣規則係一定要守既,紅棗要去芯同埋凍水落,免得變成燥熱。果皮要浸軟刮瓤免濕熱。煲蓮藕鱆魚既話,加一把綠豆就會冇咁燥。煲親菜湯就要湯滾先好落菜。好多野都可以偷懶,但上述幾點就應該做。

      刪除
    2. 很感謝May姐這詳盡的表述,原來煲個靚湯真不容易。最近我這處蘋果大豐收,別人給了我很多(再加上我買的)就不知怎打發?我想用粟米,紅蘿蔔、南北杏、蜜棗、龍眼肉、杞子…然後用豬骨、煙肉骨來㷛,這樣的煮法可以嗎?再:紅棗與蜜棗、蜜棗與龍眼肉,這是否不可同落?

      刪除
    3. 你呀,咪成日大雜燴至得架,蘋果(一定要去芯,皮反而可留)蜜棗加南北杏去煲湯都好夠潤架啦,放唔放肉都得,唔駛搞到咁複雜既。
      簡單黎講,紅棗係補氣養血同安神既,而蜜棗就潤肺(但佢係在糖水中煮過再製乾既,所以糖尿病人就要注意啦),龍眼肉有補益作用,適合體虛者,但佢都會燥架,要適量。有個好簡單既養生食法,夾兩粒龍眼肉,加一粒大南杏,就咁放入口咀嚼,慢慢吞下,每日一次,體虛者可用。
      紅棗、蜜棗同龍眼肉基本上都係甜既,據你配湯既材料去取捨,放一樣就好啦。俾你易記D,例如煲蘋果、雪梨、西洋菜、大白菜、紅青蘿蔔等清潤老火湯,仲有配栗子,蓮藕鱆魚等湯,就梗係蜜棗較為適合啦。至於配淮、杞既湯,好似羊肉、清補涼等,龍眼肉就好D啦。
      至於紅棗咯喎,我比較少用,因為佢較補,用黎煲雞湯多。我地呢,就興用去核紅棗煲紅棗水飲既,睇你幾多人飲啦,我地兩個都用半斤架,先浸去核紅棗,等佢飽吸水份,先凍水落煲,水滾後計,中火煲45分鐘,就飲得,好甜架啦。記住熄火之後就唔可以再返滾,會燥。怕佢涼咗,可微微加熱,但不能煲滾。唔好放入雪櫃當凍飲啦,飲凍野冇益架!

      刪除
    4. 哈哈…你又給我塞錢落袋,謝謝你!

      刪除