2009年11月7日 星期六

烹調秘調


呢本書,係就係舊咗d。但係內裏提到既小秘技,有d都幾好用架!「特級校對 – 陳夢因」既名頭,係四、五十年代可是響當當既呢!睇咗呢本書,除咗可以略窺當時香港既生活面貌外,亦可以學到一d烹調知識既。雖然有好多我早就知曉,而且盡信書不如無書,尤其作者都唔係廚師出身,有少少烹調上既細節,都有少少疑點,我就不敢苟同啦.


就等我將我認為其他烹飪書較少提到既,有參考價值既入廚知識,列出黎俾大家研究下哩。


好似係「花生煲鯇魚尾」果一篇度,就提到點樣可以省柴火,又可以令d花生快d腍啦。方法係花生用清水浸15分鐘,洗淨去水,用生油及少少鹽將佢醃20分鐘;再用瓦罉放少少油,爆香薑片,加水煮滾,先至好放花生,再加紅棗四粒、陳皮小片,加上蓋黎煲,就會好快腍喎。


用生油及鹽黎醃花生,就好似我地用生油及鹽醃過d米,先用黎煲粥,令d米快d開花咁上下道理掛。


咁陳皮同紅棗有咩關鍵作用呢?係咪好似人地炆羊肉牛腩咁,放d冰糖(片糖?)令佢快d腍既道理呢?計我話呢,爆完薑呢,一放水入去就應該加埋紅棗同陳皮啦,事關等水滾先放,係會比較燥架喎。


我已經同爸爸提過,想話叫佢測試一下既,點知佢一聽到以上步驟就話啋我都傻喎.


至於另一味蜆芥蒸鯪魚呢,雖然我唔多鍾意鯪魚,而且睇怕都唔會再有機會整,但俾大家參考下都無妨。


做法係將魚洗淨,用蔥白墊碟,才放魚在上面,乜調味都唔駛落,蒸熟就倒晒d魚水(汁),蜆芥均勻咁鋪係魚上面,燒三湯匙滾油淋上蜆芥面,就可以上檯啦。重點係油一定要滾,咁先可以用油既熱力迫d蜆芥味入魚肉度。或者我屋企係冇蜆芥食制既,所以我都覺得呢種烹蒸魚調方法幾新鮮.


點樣滾魚片湯,先會令d魚片唔散晒呢?


呢招正呀:鯇魚片用少少幼鹽以筷子撈勻,你會見到魚片逐漸緊貼卷埋;加少少生油,再用筷子去攪,咁d魚片又會散返開。做咗呢個步驟先放入d滾咗既湯水度煮魚片湯,魚片就冇咁易散開啦。


計我話呢,如果係咁,照版煮碗咁處理,用黎打邊爐都好喎!我以前都見過屋企人用油鹽醃過d魚片先拎黎打邊爐架(通常面頭仲會灑火少薑絲),所以呢招係應該work既。


又講下鯉魚吖,呢本書都有提過.原來鯉魚係不能受煎炙架!一經煎炙,魚肉就會失去特有既甘香,唔夠滑啦.唔怪得細個食屋企整既煀鯉都咁鞋啦!我真係見到魚皮有煎過既痕跡架.


正確既做法係先用蒜頭薑蔥起鑊,再贊酒,加水煮滾咗,先放鯉魚落鑊,炆到咁上下先放枝竹等配料,炆至夠火候就得啦.


祝大家烹調愉快啦!有機會就借呢本書黎睇下啦,都未至於話會悶既.但係一提到d物價--講緊幾十蚊一圍酒席既年代,真係有少少異樣既感覺,時空大兜亂呀!


沒有留言:

張貼留言