2009年5月12日 星期二

爸爸的童年回憶之破繭而出

蠶蟲結咗繭之後都要好耐先出到世既,係呢個期間,爸爸除咗成日將佢地搬來搬去,又同人地拍下「大膽」寫真之外(話明係大膽寫真,梗係唔出得街啦),仲安排咗佢地入住五星級既獨立房間。



當蠶蠶破繭而出,係會先排放多餘既體液既,仲要晾乾對翼呢。



我初時都以為佢地就咁咬穿個繭架,原來唔係架,蠶繭裏面仲有一層蛹既外殼包住蠶蠶等佢變身架,所以基本上外面果層蠶絲都幾亁淨既,冇乜污染到。唔怪得d人會拎黎做手工同洗面啦!



大家都知蠶絲係好靭既,咁蠶蠶係點出黎既呢?當然啦,佢地要先迫爆自己層外衣,再分泌酵素去溶解d蠶絲先出到黎架。


呢只係公蛾,佢比雌蛾早出世.



咁佢地又係點分雌雄既呢?老實講,當佢地仲係蠶蠶既時候,鬼知邊條打邊條咩!但到佢地成為蠶蛾之後,就易分啦。因為雌性係肥大d既,而且佢地尾部有明顯既產器,仲會發出一d淨係公蛾先感覺到既氣息出黎,吸引異性。據講,遠至幾里外既公蛾都會憑住呢d氣息搵到黎架,但我地人類就feel唔到啦。


呢只係雌蛾,見到佢條尾有咩唔同麻?我初初仲以為佢係公添!



我懷疑佢地係睇唔到野既,大家都係靠觸覺去感應對方既。當公蛾發現附近有雌蛾,就會不斷震翅,好似發咗癲咁,四圍搵邊度有靚女架啦,家蠶既翅膀基本上係退化咗,係唔識飛既。當佢地配對之後,就會立即交配,繁殖下一代。



呢個過程都要大半日架,然後雌蛾就會產卵。



顯微鏡下既蛾卵係咁既。



如是者,重覆交配、產卵既過程,一隻正常既雌蛾係可以同時有幾個伴侶既。經過臨時點算專家爸爸數過,你地估一隻雌蛾可以生幾多蛋蛋吖?



見唔見呀?依家知咩叫蛾眉未?



有成五百粒架!


俾佢企係放大鏡上面,等大家睇下佢個正面先!


 


沒有留言:

張貼留言